Alla inlägg under april 2011

Av Maria blomberg - 13 april 2011 18:48

I dag var jag upp me min son till sin Audionom på Hörcentralen för att prova hörseln. Hörseln var lika som förut men man blir juh farsinerad av att se hur tekniken hjälper till. Tänk att för 100 år sedan kannske inte ens 50 år sedan fanns det sådanna hjälpmedel som i dag. Min son har 2 hörapparater en blå på högra och en röd på sitt vänstra öra. Färgerna visar vilket öra han hör mest på och vilket han hör minst med.

Var till Audionomen för ca 3 veckor sedan och gjorde nya inner gjutningar eftersom han hela tiden växer och då måste dom bytas. Han fick välja 2 märken som satt på innsattserna. En blå bil på den blå höger apparaten och en raket på den röda vänster apparaten. Jätte bra trick om man vill komma ihåg vilken som skall sitta i vilket öra.

I dag fick han kombinera lek och test sammtidigt som han skall lyssna efter stora ljud och små ljud skall han sätta röda klossar i en röd platta. Han är jätte duktig på detta men han blir såklart lite raslös ibland.


Laddar upp några bilder från dagens besök =)   Med den här maskinen mäter man hur det ser ut inne i örat och signalerna som skickas tillbaks till datorn som läser av hur det ser ut tecknar det på ett papper. Man brukar säga att man målar med örat =)


  Här gör Daniel testet med signalerna och den röda plattan =)

han är så duktig min lilla kille.... =)  Mammas lilla älskling! <3<3<3

Av Maria blomberg - 4 april 2011 11:54

God mitt på dagen =)

Ja kära gott folk i dag är det en ny vecka, och det betyder en massa saker som absolut måste göras....


I morgon så skall vi ha    så det betyder att man måste sitta och plugga    järnet i kväll och lite i morgon.


Tänkte försöka hinna med lite städning i dag oxå  

och så klart så måste man tvätta som är det tråkigaste som finns    och så måste jag hinna med att ge lite kärlek till mina älsklingar!    


nu skall jag springa i väg till skolan och försöka hinna lämna in en uppgift, så ha det underbart nu alla godingar!


Tjingaling!   

Ovido - Quiz & Flashcards