Alla inlägg under mars 2011

Av Maria blomberg - 29 mars 2011 14:24

i går måndagen den 28 mars 2011 kl 18:15 avled min sons älskade Farmor efter en lång tids sjukdom. Det känns mycket ledsamt och tungt att hon har gått bort, vi visste alla att det skulle hända men när det väl händer kan man inte förstå det riktigt. Jag skulle hämta min son från dagis men när jag kommer dit finns min lilla pojke inte där. Jag ringer till min sons pappa som berättade att dom hämtat Daniel tidigare pgr av att farmorn var svårt sjuk och inte längre var kontaktbar. Jag kännde hur hela hjärtat hoppade till kraftigt i bröstet och tårarna kom. Min sons pappa hade fått beskedet när han var på en läkar undersökning i Umeå och han hoppade in i bilen och körde så fort bilen bara kunnde köras. Jag blev upphämtad i stan och vi körde allt vi kunnde upp till Hospice där hon låg,  det känndes nästan som i en film när vi hoppade ur bilen i farten och sprang för våra liv in till rummet för att hinna se henne innan hon dog. Exakt när vi öppnar dörren till rummet där hon ligger med resten av familjen omkring sig så tar hon sitt allra sista andetag. Det sm händer efter det vill jag inte skriva om. Men jag kommer aldrig minnas orden Daniels pappa sa när vi kom in i rummet. " Jag han aldrig"

dom orden har flygit runt i mitt huvud hela natten. Det går inte att trösta en person som förlorat sin älskade förälder men man kan försöka att trösta ändå.

 

Älskade Ceoa!   

 

Vi vet att du nu har fått ro,

vi vet att du har det lungt och skönt

och ingen ingen mer smärta.

Saknaden är stor och vi älskar dig utav hela våra hjärtan.

Du var en underbar farmor och vi kommer att minnas hur fin och underbar du var.

Vi ses i himmlen kära Ceoa!

Vi älskar dig!   

Av Maria blomberg - 13 mars 2011 21:45

Yes kära människor det är vad jag har gjort denna vecka, druckit kaffe och pluggat! Hur jävla trött jag än är och hur gärna jag än vill kasta ut min cp dator ut genom mitt ny tvättade fönster så kan jag ändå inte göra det, för jag måste PLUGGA!  Det är gannska roligt när jag tänker efter vad jag sa innan jag började plugga på komvux. Jag sa att det ska bli "jätte roligt att börja plugga igen" förlåt men jag drar tillbaka dessa ord. Inte för att jag tycker att det blivit tråkigt eller för att jag inte vill längre, för det vill jag utan för att jag e svinigt trött på alla läxor.    Hur jävla svinigt jävla trött jag än är så har gett mig fan på att klara min utbildning den här gången. Jag ska få betyg och kunna gå ut som en stolt undersköterska. Vilken tur att jag har människor runt mig som hjälper mig och som stöttar mig i det jag gör. Utan dessa människor skulle jag nog lägga ned gannska snabbt, ni är dom som gör så att jag orkar fortsätta framått. Guld stjärna till er!

 

Nää nu skall jag fortsätta plugga så att jag kan nå mitt mål -------->   

 

Av Maria blomberg - 7 mars 2011 14:42

Som dom flesta vet är min man från Gambia i Afrika och vi har suttit nu flera gånger och försökt hitta billiga billjetter till Banjul i December. Vi vill så gärna åka ner och hälsa på hans familj och då tyckte vi att det kunnde vara en jätte bra ide att åka ner under jul. Så är det någon som vet om billiga flygbiljetter hör gärna av er.!

 

ha en underbar dag!

 

Tjingaling!   

 

 

   Gambias flaga!

 

 

the beauti of Afrika!


   

Min man kommer från staden Serekunda det kan man dock ej se här.


     


   Gambianska pengar heter Dalasis!



Av Maria blomberg - 6 mars 2011 21:12

ja visst är den ledig för alla i låg och högstadiet men knappast för oss som går på komvux. Den här veckan kommer jag att hård plugga och packa flyttlådor, underbart jag längtar som satan nu. Snart kommer Bergsåker att vara ett minne blott! Vecka 15 har vi prov i kurserna vi gått ovh jag kan med all rätt säga att jag känner mig rätt så nervös innför det oxå.

 

I dag var jag och min man och hälsade på mina kära föräldrar som bor i ljustadalen. ja jag är extremt mamma och pappa kär fast att jag är 24 år och själv mamma. Vi tänkte att pizza skulle vara gott så vi bjöd på god pizza och det var uppskattat :) ett bra avslut på denna vecka...

 

ha ddet gött!

 

Tjingaling!    

Av Maria blomberg - 5 mars 2011 12:59

Som alla rint mig vet redan har jag ALLTID varit en jävla pessimisst till ALLT. Men det förändrades stort när jag träffade min man Bubba Ceesay. När jag så här i efterhand har suttit och tänkt på vad som gjort mig så ledss, sur, arg, frustrerad och arg jämt kom jag fram till: Jag saknade en partner som lyssnade på mig, som inte ställde upp på mig, som inte ville vara delaktig i mitt liv både närde gällde famil och vänner. Jag har helt ärligt med handen på hjärtat varit en riktig Bitter fitta. Jag har sett allt svart och det fanns nog nästan aldrig någon dag då jag kunnde vakna upp och känna att livet var speciellt roligt och värt att leva. I dag kan jag säga att allt runt mig är vitt, jag känner mig som den lyckligaste kvinnan på jorden 24 hours day.. Jag vaknar upp och är riktigt lycklig för vad jag har. Jag har en underbar man och en super duper underbar son som jag älskar över allt på denna jord och i detta liv. Jag älskar livet och jag är nöjd med mig själv. Jag tycker faktiskt om mig själv :) ...

 

Det är världens finaste väder i dag ja förutom blåsten då :P

vi tänker trottsa vädet och gå ut nu....

ha en underbar dag alla goa människor...

 

Tjingaling!   

Ovido - Quiz & Flashcards