Alla inlägg under maj 2010

Av Maria blomberg - 31 maj 2010 20:55

inte vet jag ....

Men jag undrar varför man kallar en korv för korv när det inte enns finns 1 gr kött i den? Eller en kyckling burgare för kyckling burgare när det inte finns 1 gr kyckling i den? 

Hittade en mat produkt hemma i mataffärs disken som heter Quorn och som huvudsakligen är gjort utav svampprotein, men resten då?

kan ladda upp ingredienserna på tex korven: 

 

Svampprotein*(57%), rehydrerad äggvita från frigående höns, vegetabilisk olja, sojaprotein, smakämne (innehåller senap) , ärtfiber, rökarom, färgämne: järnoxid (172).*En näringsrik medlem av svampfamiljen.


Men hallå??!!??  vart e köttet? 

oftast brukar köttmängden stå med oxå men inte här?

finns det enns kött i dom? eller har man bara pressat ihop en svamp och saksatt me arom och färg?


inte vet jag...  jag kanske bara e okunnig men det verkar skumt....

känner mig inte så sugen att prova..

Men vem vet ni andra kanske kommer att ÄLSKA det.....

ha det fint nu.... tjingaling   

  

Av Maria blomberg - 30 maj 2010 22:04

i dag var jag och hälsade på min kära mamma och fira henne   .. var jätte trevligt även om vi diskuterade vissa tråkiga saker. först åt vi lite småmat, kyckling,rökt lax ,sill me potatis, sylta, och såklart snappsen   . Efter det åt vi tårta som min underbara mor gjort helt själv och drack kaffe. Tog bussen in till stan kl 18.45 och mötte min kära äklskling Shajib som väntade på mig. Tänkte köpa kebabtallrik och sedan åka hem, men isttället drog vi till Shajibs kompis som hade grillparty  . har tagit massa kort som jag ska lägga upp... men tills dess får ni vänta lite. Ska fortsätta kvällen nu me mina underbara vänner... bloggar mer i morgon så nu chekar ja ut.. over and out... tjingaling   




         

Av Maria blomberg - 29 maj 2010 22:30

I dag fyllde min kära pappa 67 år , men han ser ut som 25 ändå   . Var dit och gav han blommor och ett födelsedagskort som ja gjort själv. Åt jätte god mat och drack kaffe    . Var oxå bjuden på ett annat födelsekalas hos en tjejkompis men visste inte om ja ville gå, var lite smått irriterad och hade beslutsångest så det bara skrek om det   men bestämde mig ändå för att sticka dit och umgås me dom. Tack kära syster för att ja fick låna lite fin kläder av dig, utan dig kanske ja inte gått alls. Hade skit roligt på tjejfesten träffade ylva från min klass i skönsberg som ja inte sett sen typ 7 år tebax det blev lite (återförening).

    . Vid 23.30 drog vi ner till Allstar och dansade loss, var oxå skit roligt tills mitt ex,s kompis börja dra i mig typ 100 gr och sa att ja skulle fixa en tjej åt han   men för guds skull människa ja e ingen PIMP... till slut blev ja så less att ja stack hem. Var lika glad för det för ja saknade min älskling så mycket.. ja det var min dag/kväll... ha det gött... tjingaling   

Av Maria blomberg - 27 maj 2010 13:13

Som jag har berättat förut är min son hörselskadad näst intill döv på båda örona. Nu håller vi på att lära oss lite tecken för att göra vardagen enklare för både han och mig. Daniel har själv använt små egna tecken sen han var liten för att förklara vad han vill säga, vilket har gjort det enklare för mig och andra i hans omgivning att förstå honom. För ca 3 månader sedan började även hans Dagis att lära ut tecken till dom andra barna för att det ska bli enklare för dom att komunisera me Daniel. Hans lärare har berättat att sen dom började me tecken har Daniel fått mycket mera kompisar, vilket gör mig jätte glad.

Förut på morgonarna när Daniel kom till dagis ville inte dom andra barna låta han vara med och leka och det gjorde så ont i mitt hjärta att se .Nu använder dom andra barnen oxå tecken när dom leker med Daniel och dom har jätte roligt tillsammans. När Daniel lär sig tecken kommer han hem och vissar mig och han är jätte glad, jag försöker juh oxå att lära mig och jag tycker att det är jätte kul oxå. Har lärt mig jätte många tecken redan och har redan börjat teckna menningar. Vem vet detta kanske kan bli en utbildning som jag kan jobba med som yrke i framtiden?   Lägger ut en länk till en sida där man kan lära sig tecken om man vill... Är jätte bra att kunna ifall man hamnar i en situation när man träffar någon som är döv och behöver prata me denna personen tex vid en olycka, akut situation... 

 

http://www.ur.se/Teckensprakswebben/Startsida/

 

  

Av Maria blomberg - 26 maj 2010 13:59

satt och kolla min facebook när Daniel kommer springande och vifftandes me armarna i full panik.. what happend????  Daniel springer ut på våran uteplats och pekar under våran altan, och vad sitter där under som säkert e räddare för oss än va Daniel var för den???  Jo en IGELKOTT   . Men gudars va gullig den var, var tvungen att springa och hämta kameran som ja som tur var fick låna i gårkväll av min kära pappa...Tog några kort på den, sen sprang den in under altanen igen. Grannen berätta att det tyderligen finns ett igelkottsbo under den andra grannens altan, för vi har sett många igelkottar som springer mellan våra altaner här.

näää gott folk nu är det dags att göra sig klar för att åka på besök hos maria Böhlen    så nu får ni ha det gött .... tjingaling...

 

 

  

Av Maria blomberg - 25 maj 2010 14:00

Idag var jag Daniel och hans pappa upp till Hörcentralen och gjorde ett nytt hörseltest. Det var 8 månader sist vi gjorde ett och den 29 maj har Daniel hafft sinna höraapparater i exakt 1 år. Daniels Audionom ville se ifall hans hörsel kanske blivit lite bättre eller ej, men tyvärr så låg det på samma som sist.

Daniels audionom tyckte att Daniel hade blivit så duktig på att prata   

har bara en sak att säga.... MAMMA ÄR SÅ STOLT ÖVER DIG DANIEL...

Av Maria blomberg - 24 maj 2010 15:00

Min morgon började inte så bra, la ett bud på en t-shirt på tradera som jag ville ha 89 kr totalt blev jätte nöjd  .  Men när jag skulle logga in för att ta reda på säljarens kontaktuppgifter såg jag hur det bara rullade in massa vunna bud jag inte enns hade laggt bud på..   det var allt från bilar, eu-mopeder, datorer, platt tv,s ja allt mellan himmel och jord... och summan var inte liten nära 1000.000 kr..... WHAT A HELL IS HAPPENING?????  Slängde mig på telefon och ringde upp Tradera och förklara va som pågick. Medans jag pratar med Tradera ser jag me panik i ögona hur det bara rullar in fler och fler vunna bud, jag kan säga att jag svettades lagom...  Efter att ha väntat en stund fick jag svar på min fråga om vad som hänt? jooo en JÄVLA HACKER hade hackat mitt konto och laggt bud i mitt namn..... va jävla underbart alltså....   Efter att ha spärrat kontot så ringde jag upp POLISEN OCH GJORDE EN POLISANMÄLAN.

JÄVLA IDIOTER SÄGER JAG BARA, FEL ATT LÅTA FOLK VARA DÅ.....

Väntar nu bara på att Polisen ska ringa upp och berätta vad som kommer hända här näst......

 

( inlaggt 27/5-10 )

  http://st.nu/start/sundsvall/1.2054181-anmaler-kapat-internetkonto

 

 

Av Maria blomberg - 23 maj 2010 21:56

Helt underbar kväll det var i går kväll, vi dansade drack och lyssna på musik   

Tack flickor ni gjorde mig lite generad, men va fin jag blev till slut  . Mina öronsnibbar mår dock inte så bra, känner att det inte var äkta smycken ja hade på mig, är röd och irriterad bläääää.  

Det känndes ordentligt i kroppen i dag att det var nästan 6 månader sist jag festade jag var inte bakis,men ja hade ont i kroppen. haha tyvärr föll toaletten offer för allt jag drack under kvällen... Idag har jag gjort lite nytta iallafall, jag har diskat, städat och nu håller jag på att tvätta så att man har rena kläder under veckan som kommer. såå ha nu en underbar kväll..... tjingalling


 

Ovido - Quiz & Flashcards