Alla inlägg under september 2010

Av Maria blomberg - 29 september 2010 13:25

I går var det en jätte fin och   -ig dag ute, så jag tänkte att denna underbara dag kan man inte slösa bort me att sitta inne. Ringde min go gumma  Madde och fråga om jag och min son Daniel kunnde komma bort. Vi åt lunch och gjorde oss klara, min älskade sambo skulle till universitet och plugga så vi tog samma buss. Vi bytte buss i stan och fortsatte till Granloholm där dom bor, medans vi vänta på att komma fram trände vi lite tecken språk. Daniel har blivit så duktig på att teckna me händerna, man försöker öva när ingen ser så jag börjar oxå bli duktig  på tecken.    vi tecknade: Röd, Blå, Gul och grön, men han kan massa andra tecken oxå. Jag tror att det är till stor hjälp för daniel när han vill säga saker men inte riktigt kan utrycka sig som han vill. När vi kom fram hadde Madde hämtat sin 2 åriga dotterThea från dagis, woho va roligt. Madde gjorde iordning  en termos me    åt oss och en flaska me saft till busungarna. Sedan gick vi och lekte lite i lekparken... Daniel skutta och hoppade omkring och Thea ägde gungan hon blev inge glad om man fråga om hon ville komma upp ur den hahahhah. Efter en stund gick vi hem till Maria och hennes 6 månaders baby Eddie the man    snacka om cool kille, han sa inte ett pip utan han bara satt där och var så nöjd över världen. Vi stannade en stund och barna lekte medans vi mammor drack kaffe o pratade. Vid 6 var det dags att åka hemåt för att äta och göra sig klar för att natta Daniel vid 19.40 Sara kom och hälsade på några timmar medans hennes sambo gjorde ärenden... Trevlig dag måste jag säga att det var     lägger ut några bilder på när daniel tecknar färger.

 

 

  grönt


  gult   blått   rött    


ha det fint nu alla goa människor!


Tjingaling!     

Av Maria blomberg - 27 september 2010 19:35

Nu har det hänt!

 

Mitt hjärta har blivit 1000 gr lättare, det känns så bra att jag har berättat vilket odjur du är. Förut gick jag alltid runt och var lite små orolig för mina egna tankar, att jag aldrig skulle få bli trodd! Men nu är det inte längre bara jag som vet. Jag trodde aldrig att det skulle vara så lätt att berätta om allt jävulskap du håller på med och hur du utnyttjar och manipulerar folk till din egen fördel. Det känndes verkligen som jag var en vinnare som vunnit störta vinsten. Men det är nu mitt riktiga magont kommer istället. Tänk om du får reda på att jag berättat allt detta om dig! Jag vet med garani att du kommer vända min värld upp och ner, och det kommer att göra ont! som ett slag i ansiktet! Men det är juh inte för min egen skull jag berättar om dessa saker, det måste jag tyvärr säga till mig sj 100 gr om dagen framöver. Jag vet att alla människor har en rädsla över något som man gör allt man kan för att undvika, och så är även jag! Det vi är rädda för försöker vi fly, det är överlevnadsinstinkten som tar över. Men för att slippa vara rädd 24/h måste du någon gång sätta ner foten och möta det du är rädd för. I dag satte jag ner min fot, inte på det sättet jag ville men det var en yttepytte bit på vägen. Jag tröstar mig med att jag har min sambo, familj och vänner som alltid ställer upp och skyddar. Men frågan kvarstår kommer jag våga möta min stora räddsla, eller kommer jag pgr av min räddsla för dig, låta dig ödelägga mitt och ******  liv?  

 

 

 

Av Maria blomberg - 26 september 2010 23:28

Nu är det söndags kväll, ännu en helg har gått och det är dags för en ny vecka med nya möjligheter. I Lördags var vi bjudna på en väns dotters födelsedagskalas, hon heter Sandra och fyllde 8 underbara år. Vi blev bjudna på tacos och kaffe m tårta :). i morgon Måndag ska jag o min sons far upp till härnösand för ett samtal me daniels hörselläkare. kan bara hoppas att det går bra? .....

 

godnatt och sov gott!

 

 

Tjingaling!   

Av Maria blomberg - 23 september 2010 23:50

Ensamhet är en sak jag inte riktigt klarar av, en stund går bra men efter ett tag börjar jag att klättra på väggarna. Panikatacker finns det något äckligt värre????  Panikatacker har jag haft sedan jag var mycket liten, jag tror att det började när jag var ca 5-6 år gammal. Vad som triggade igång det vet jag än i dag inte. Det hemska med mina atacker är att dom kommer helt plötsligt, tyderligen är det normalt att det blir så har jag hört men det hjälper inte mig. Jag fick en panikatack i gårkväll när jag satt hemma sj och tittade på tv. Jag bara satt där och helt plötsligt känndes det som om jag vart livrädd för något, det var som en explotion och en iskall våg gick rakt ut i kroppen. Detta händer oftast när jag är själv, men jag fattar inte varför eller hur jag ska få bort det?

 

Någon som har något/ra råd?  

 

 

Tjingaling!    

 

Av Maria blomberg - 22 september 2010 12:26


http://www.aftonbladet.se/vigillarolika/">
http://ss11i01.stream.ip-only.net/images/misc/fb/vgo_hand.png " border="0">


Vi gillar olika!



Tid
den 25 september · 13:00 - 15:00

PlatsStora torget, Sundsvall

Skapad av
 

Mer infoNu på lördag samlas alla som är emot främlingsfientligheten som spridits till riksdagens korridorer, alla som är emot att hatet får sätta agendan i Sverige, alla som är för öppenhet och mångkultur,
Alla ska vi samlas för att visa vårt motstånd.

Nu gör vi som i resten av landet, demonstrerar mot rasismen


Av Maria blomberg - 21 september 2010 14:48

Ja då har jag äntligen pratat med Rekton på komvux, om ca 1 vecka vet jag om jag kommit in på undersköterske utbildningen. Snacka om nervös varning!

Jag tycker absolut inte om att sitta och vänta på varken svar eller beslut av olika slag, jag vill helst ha svar nu! Har jag nu kommit in så börjar utbildningen om ungefär 3 veckor. Jag håller tummarna stenhårt och hoppas lika hårt att det går vägen för mig! :)

Av Maria blomberg - 19 september 2010 14:21

   Ja kära medborgare i dag gäller det! Det är dags att rösta igen, För mig är inte valet svårt. Tänker inte avslöja vilket parti jag ska rösta på, men det blir inte det blå piss moderat partiet iallafall. Sedan moderaterna kom till makten så har det bara hänt skit saker hela jävla tiden( min egen åsikt). tex Det blir bara fler och fler arbetslösa i sverige, sjukvården är dålig, skolan blir sämre och sämre. Moderaternas mål är att göra dom rika rikare och dom fattiga fattigare, Är det bara dom rika som ska ha det bra? Är jag mindre värd för att jag är "fattig"??? Jag hatar verkligen politik och därför tänker jag inte skriva mer än så. Jag hoppas bara inte Moderaterna vinner valet för då vet jag inte vad jag gör?



Av Maria blomberg - 15 september 2010 16:27

I usch vad jag känner mig iriterad i dag, som ett bi grrrrrrrrrrrrr. Vaknade med min älskling i dag kl 09.00 som skulle vara på universitetet kl 10.00 Så duktig som jag nu är av mig *smile* så gjorde jag frukost åt han innan det var dags för honom att ta bussen till skolan. Jag var skit trött och funderade på att gå och lägga mig igen ca 1 timma, Det borde jag inte a gjort!!!!.   Satte alarmet på kl 11.00 men tyvärr har någon dum jävel uppfunnit Znozzen    som jag är väligt skicklig av mig att använda !!! Vaknade istället upp kl 13.58  och var segare än hubba bubba, Näää man ska inte översova då blir dagen inge bra känner jag nu!

Alla jag känner säger att man ska "dricka mycket kaffe" då blir man piggelin, jovisst ja det blev inte jag ändå. Nu sitter jag här trött utråkad och otroligt rastlös, funderar på om man ska ta en promenad så att man inte är ett monster när sambon kommer hem    . 

 

ha det fint!

 

 

Tjingaling!   

Ovido - Quiz & Flashcards