Alla inlägg under juni 2010

Av Maria blomberg - 30 juni 2010 19:17

Precis när jag skulle gå och hämta Daniel på dagis vid 16.45 såg jag hur hela himmlen blev kolsvart, sprang till dagis för att hinna hem innan regnet kom.

Han precis innanför dörren när första smällen kom och det bara öste ner regn.

Stackars lilla daniel blev jätte rädd, han stängde av sina hörapparater och slängde dom på bordet så att han skulle slippa höra åskan :(.

Tyvärr hjälpe inte det, jag satte mig och höll om han men jag märkte att han var jätte rädd ändå för när daniel blir rädd brukar han bli varm och han var jätte varm och svettades. Jag vet inte om någon annan kännde av blixten   som slog ner utanför oss men hela våran lägenhet skakade av mullret som kom efteråt.

När det lugnat ner sig gick jag in och läste på ST.NU att gallerian In hade översvämmats. Exakt nu när jag sitter här och bloggar får jag reda på vart den otroligt kraftiga blixten slog ner inte så långt från oss ligger Tunalångsjön där slog den ned i en lada som blev övertänd. http://st.nu/start/sundsvall/1.2147726-ladugard-brinner-i-tunalangsjon

 

uscha gillar inte sånnt här väder men tyvärr är det inget man kan göra nått åt.

Nu är det dags att natta Daniel och fixa lite i lägenheten.

Ni får ha det så trevligt ni bara kan där i regnet.

 

Tjingaling  

 

Av Maria blomberg - 29 juni 2010 15:44

Min älskade bror Mikael ringde mig för en stund sedan och frågade om jag skulle byta efternamn?    efternamn????  nu hänger jag inte med tänkte jag nee tänkte jag för mig själv. Vad själva samtalet handlade om var det att i Min familj har vi ett släkt namn som inte längre finns kvar i sverige. Nu funderar många i min familj på att byta till detta och det var det min bror mennade me att om jag skulle byta mitt eget efternamn. Det verkar juh som om alla andra i familjen vill göra det men jag blev väldigt tveksam och osäker. Visst skulle det vara roligt om vi återupptog detta släkt namn igen för det finns ingen alls jusst nu i sverige som hetter jusst detta. Men samtidigt skulle det kännas konstigt jag har juh hetat Blomberg i hela mitt liv och som jag sa till pappa i telefonen, jag vet inte enns om jag vill byta mitt efternamn den dagen jag gifter mig. Jag skulle känna mig som en annan person. detta måste jag få fundera på ett tag för då är det inte bara jag som måste byta utan min son daniel oxå. ska böja göra klart för att hänta min busiga unge på dagis nu :) men ni får ha det så bra alla goingar.

 

tjingaling   

Av Maria blomberg - 28 juni 2010 14:21

Har jag haft först en underbar midsommar fest med härliga grannar på fredagen :) sen på lördag kom käraste Stina-Maria Berggren och hennes blivande make Peter ner från Härnösand och hämtade upp mig. Mådde inte så bra på lördags morgonen hahaha själv förvållat brukar MIN PAPPA SÄGA men det är juh helt sant oxå :). Vi åkte upp vid ca 13.30 tebax till Härnösand hem till deras jätte fina hus som dom har där. fikade lite och slappade lite tillsammans innan Stia-maria tyckte att nu jävlar ska vi ta en grogg :)             hahahha du e rolig du Stina jag mådde juh pissssss :D men visst ja tog en jag med hihi. fast jag mådde APA så var det oki... vi hade bestämmt att vi skulle åka till en av deras kompisar vid 18.00 och grilla så vi började att göra oss klara vid 17.00 för att dra till Daniel.

Väl hemma hos Daniel blev vi bjudna på grillat älgkött med potatisgrantäng och sallad :) wow det var super gott :) vi förfestade där med groggar och cider innan vi satte oss i en taxi till Gussjönoret som ligger en bit bort. men jissses va dyrt det vart att ta taxi framkörnings priset borde ha varit 40 kr men hur landade den då på 360 kr? :O  slut notan blev 368 men pgr av att taxi chafören sa en sak och det blev 368 kr tog han bara 8 kr... heheheheh grabbarna skällde på han.. :)

jag visste inte vart gussönoret låg men när vi kom fram var det ett jätte fint ställe. Vi gick in och dansade loss på dansgolvet            haha ramla bara 3 gr för att det var svvviin hallllt :( men det gick bra. Efter några timmar åkte vi hem igen me en buss som gick därifrån. Väl hemma beställde vi pizza     åhhhh va gott :) hahaha Daniel var bäst hahah när pizzabudet kom tog han bara pizzorna och sa jaha tack och hejdå... öhhh pizzabudet såg ut som ett frågetecken.. mina pengar då??? :) dom betala och vi åt... Efter det gick vi och la oss =) men hade grymt roligt =) tack bästa Stina-Maria och peter =)...

 

nu får ni ha det bäst..

 

tjingaling   

 

 

    

Av Maria blomberg - 26 juni 2010 15:38

det är vad det var i går när vi bestämde att vi skulle ha grill fest hemma i bergsåker.

vi var ca 29 personer som samlades brevid festlokalen vi glrillade och spelade kubb..

ojojoj jag trodde att min mage skulle explodera efter all mat vi åt. Vi grillade totalt 20 kg lax, 20 kg lamm och 20 kg kyckling som allt åts upp på ca 3 timmar. vi hade inge tur me vädret heller.. bläää det regnade och åskade halva dagen :(  till slut fick vi flytta in i lokalen där vi fortsatte att festa och äta :) vi dansade och spelade musik. Tack käraste grannar för en trevlig fest.


jusst nu sitter jag uppe i Härnösand hos min kompis stina-Maria och i kväll ska vi upp till gussjönoret och festa och lyssna på ett pand som heter recovers. Ska bli super skojigt.. så nu är det dags att börja göra oss klara för vi ska till deras kompis och grilla innan vi börjar festandet :)



ha det gött nu alla människor... skål!! :)   



laddar några bilder från festen i går :)


                         

Av Maria blomberg - 24 juni 2010 22:25

Har varit på stan i dag med bästa maria Böhlen :) var riktigt trevligt gumman tack. vaknade runt 9 gjorde mig och Daniel klara för att lämna han på dagis vid 10.00 sedan åkte jag in till stan. Träffade Maria som jag inte sett på länge pgr av mycket stress och andra viktiga saker. Men i dag var det min och hennes dag tillsammans, gick runt och kolla på lite saker och vid 1 kom min älskling in till stan och åt lunch med oss. Eftersom det är Daniels födelsedag om ca 2 veckor så köpte vi även några födelsedags presenter innan det var dags att åka hem och hämta min supeman på dagis. Igenterligen skulle Daniels pappa ha hämtat han på dagis men han hade fullt upp på sin restaurang så jag fick glatt sätta mig på bussen tebax in til stan och sedan vidare till Nacksta för att lämna Daniel där...

Daniel är min solstråle, han gör mig så glad och lycklig ibland är det jobbigt när han måste åka till sin pappa för jag saknar han så mycket att jag har problem att sova på nätterna. Daniel förändrare mitt liv totalt och utan honom hade jag nog inte varit den jag är i dag för vad skänker en så mycket lycka och kärlek som ett barn? Nu har min älskade kommit hem så vi ska göra nått att äta innan vi går och lägger oss. I morgon är det midsommar längtar för vi ska ha en stoooor fest me massa folk och massa god mat :) sååå sov gott nu alla goa människor.

 

tjingaling

 

 

  

Av Maria blomberg - 23 juni 2010 13:57

Nu har äntligen mina byxor från topsteetwear kommit vad roligt och va spännande det ska bli att få se dom :) har så länge velat ha ett par jeans därifrån för dom har grymt snygga jeans och toppen kvalite oxå :). Hade suttit många gr och tittat efter ett par jeans på den sidan men visste inte om jag skulle köpa eller inte? Men nu slog jag till det var ändå REA och jag kännde att ja kunnde få unna mig ett par snygga jeans nu pris totalt 315 kr me frakt inkl. priset före låg på runt 750 kr.. ska hämta ut paketet kl 17.00 på coop här hemma sen ska jag springa fort som satan hem och slänga på mig dom :D. Nää nu kallar nöden så det e dags att städa och göra lite fint här hemma  även om det gillas eller ej ;)

ha det fint nu alla godingar ....

 

 

tjingaling

 

p,s laddar upp en bild på mina fina byxor som jag beställt.

 

    pris totalt inkl frakt / 315 kr :)

Av Maria blomberg - 22 juni 2010 15:51

i dag fyller Nelly 3 år :) hipp hipp hurra hurra va tiden går fort fram i bland allderles för fort tycker jag ändå. Måste säga att jag e så himmla less på mina grannar man kan tro att dom aldrig sover???!!! :O varje kväll när man ska sova så hör man hur dom pratar jätte högt eller spelar bil och skjutspel. Och dom verkar inte acceptera att man ska vara tyst efter kl 22.00 då folk brukar lägga sig.

Vaknade kl 05.00 i morse utav att grannarna spelade skithög musik.. Gissa om jag var sekunder från att gå över och skrika på dom.. jag var jävligt irriterad i allafall. Man tycker juh att folk ska respektera saker och ting en icke blir vel ändå så att man måste ta ett snack me dom framöver om dom inte börjar lugna ner sig. Tänkte hämta min lilla superman Daniel på dagis om en stund för kl 17.00 kommer mormor och morfar och hämtar oss hemma för at sedan åka och gratta Nelly på hennes födelsedag =) så nu är det dags att göra sig i ordning och hämta mammas lilla hjärta. Ni får ha det så bra gott folk..

 

Tjinaling

Av Maria blomberg - 21 juni 2010 23:22

Senaste dagarna har varit så jävla tråkiga som dom bara kan bli.. bläää :(

jag vill att något roligt ska hända. skulle vara så roligt om man drog ihop några vänner och stack iväg någonstans en kryssning brykar alltid vara skit roligt.

Varför inte en heldag i storstaden Stockholm, ströva omkring titta på snygga kläder äta god mat och bara sitta och glassa i solen på någon brygga vid någon hamn det finns det juh gott om i Stockholm... Gröna Lund är oxå nått man kan dra runt på åka upp och ner och runt runt i alla åkatraktioner tills det vänder sig magen :D.  Föredrar man något lugnare kan man alltid ta en picknick på Skansen :) bara luffa runt där inne och titta på alla fina djur.. förutom påfåglarna.. jo dom e fina men dom skriker så jävligt.. :/ annars är Skansen något för alla både stora och små :). vi får vel se vad som händer i sommar =) det närmaste roliga som händer är Nellys födelsedag i morrn, 3 år blir hon stora tjejen <3 sedan är det kära kära din blommstertid nu kommer.. alltså Midsommar :) och den gott folk ska bli luuuuugn för min del.. vi blir hemma me grannarna  öhhh okej det kanske inte blir så lungt ändå när jag tänker på sist vi hade fest tillsammans :). Nä man får ta det som det kommer annars :) nu gott folk ska jag sussa me min älskling... sov gott :)

 

 

tjingaling


 

Ovido - Quiz & Flashcards